دسته‌بندی نشده

معرفی 10 مورد از بهترین برند های عینک ورزشی

top-10-sport-sunglasses-brands

در میان تجهیزات ورزشی، عینک‌های ورزشی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و… مخاطبان خاص خود را دارند و علاقمندان به رشته‌های مختلف ورزشی، در کنار تجهیزات ویژه آن ورزش، باید به خرید عینک ورزشی مناسب هم فکر کنند. شاید تصور کنید که خرید یک عینک آفتابی باکیفیت برای استفاده روزمره و ورزشی مناسب است؛ اما باید بدانید عینک‌های ورزشی دارای ویژگی‌هایی هستند که عینک‌های آفتابی غیر ورزشی فاقد آن هستند و استفاده از آنها ممکن است به چشم شما آسیب بزنند. به عنوان مثال یک عینک آفتابی با یک برند معروف و عدسی باکیفیت، هر چقدر برای پیاده روی روزانه مناسب باشد، به هیچ وجه برای دوچرخه سواری به ویژه در مسیرهای طولانی یا اسکی روی آب و برف مناسب نیست. پس هر عینکی را برای یک رشته ورزشی ساخته‌اند و به ورزشکاران توصیه می‌شود برای حفظ سلامت چشم‌های خود از عینک مناسب استفاده کنند. اما یک عینک ورزشی چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین برندهای عینک ورزشی کدامند؟ چه چیزی عینک‌های ورزشی را از عینک‌های آفتابی متمایز می‌کند؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است در ذهن ورزشکاران رشته‌های مختلف وجود داشته باشد. پاسخ این سوالات را در مطلب امروز بخوانید.

top-10-sport-sunglasses-brands

عینک‌های ورزشی چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که از نامش مشخص است عینک‌های ورزشی به طور خاص برای ورزشی طراحی شده‌اند تا ورزشکاران راحت‌تر فعالیت کنند. این عینک‌ها به منظور محافظت از چشم‌ها در برابر عوامل محیطی، بهبود دید و افزایش راحتی ورزشکاران ساخته شده‌اند و معمولا به لنزهای مقاوم، فریم‌های محکم و گاه منعطف مجهزند و طراحی ارگونومیک دارند. در ادامه به انواع عینک‌های ورزشی و ویژگی‌های آنها اشاره کرده‌ایم. 

دسته‌بندی عینک‌های ورزشی

دسته‌بندی عینک‌های ورزشی بر مبنای رشته‌های خاص ورزشی صورت گرفته است و به این ترتیب هر نوع از این عینک‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. عینک‌های ورزشی بسته به اینکه چه کاربردی دارند، ویژگی‌های خاصی مانند تجهیز به لنزهای ضد خش، فریم‌های سبک، طراحی ارگونومیک و… هستند. به صورت کلی عینک‌های ورزشی در انواع مختلفی که در ادامه معرفی شده‌اند در بازار موجودند:

عینک‌های دوچرخه‌سواری

عینک‌های دوچرخه‌سواری دارای فریم‌های سبک ولی محکمی هستند و طراحی آیرودینامیک دارند. این عینک‌ها معمولا به لنزهای ضد خش مجهز هستند و به صورتی طراحی شده‌اند که از ورود باد و نور شدید به چشم ورزشکاران جلوگیری کنند. 

عینک‌های اسکی و اسنوبورد

این عینک‌ها دارای طراحی ظاهری خاصی هستند و بسیار بزرگ هستند. تجهیز به لنزهای ضدبخار و ضدخش، فریم‌های مقاوم به دماهای پایین، بندهای قابل تنظیم از ویژگی‌های عینک‌های اسکی و اسنوبورد است. عینک‌های این دسته برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور شدید برف، باد و یخ‌زدگی و همچنین ضربه طراحی شده‌اند. 

عینک‌های دویدن

بهره‌مندی از لنزهای ضدانعکاس و ضدخراش، فریم‌های سبک و راحت از ویژگی‌های این دسته از عینک‌هاست. عینک‌های مخصوص دویدن با هدف کاهش تابش خورشید و افزایش وضوح دید هنگام دویدن طراحی شده‌اند. 

عینک‌های گلف

عینک‌های ورزشی مخصوص گلف نیز به لنزهای ضدانعکاس و ضدخش، فریم‌های سبک و راحت مجهز هستند و با هدف کاهش تابش خورشید و افزایش وضوح دید برای بهبود عملکرد در بازی گلف طراحی شده‌اند.

عینک‌های ورزشی چند منظوره

این دسته از عینک‌ها دارای طراحی ساده هستند و فریم‌های سبکی دارند. این عینک‌ها معمولا برای ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری طراحی شده‌اند و دارای لنزهای ضد انعکاس هستند.

برندهای مطرح عینک ورزشی

برندهای زیادی در زمینه تولید عینک‌های ورزشی فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت که رقابت در این زمینه زیاد است؛ اما برخی از برندها در این زمینه گوی سبقت را از لحاظ کیفیت و طراحی زیبا از رقبا ربوده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای عینک ورزشی پرداخته‌ایم:

1. Oakley

این برند یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید تجهیزات خاص ورزشی و به ویژه عینک‌های ورزشی است که به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مانند لنزهای PRIZM ، لنزهای پلاریزه، طراحی‌های ارگونومیک، شهرت دارد. عینک‌های این برند در لیست مدل های برتر عینک ورزشی قرار دارند و به بینی‌گیرها و دسته‌های Unobtainium مجهزند. 

top-10-sport-sunglasses-brands

2. Nike

این برند علاوه بر پوشاک ورزشی، عینک‌های ورزشی با کیفیت بالا و طراحی مدرن را ارائه می‌دهد که برای انواع ورزش‌ها مانند شنا، پیاده روی و… مناسب هستند. عینک‌های این خانواده دارای طراحی زیبا هستند و فریم‌های ضد حساسیت و سبکی دارند.

3. Adidas

مانند نایک، آدیداس هم درزمینه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند و از برندهای مطرح در این زمینه است. این برند در زمینه تولید عینک‌های ورزشی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از برندهای معروف در زمینه عینک‌های ورزشی است که به دلیل کیفیت بالا و طراحی مناسب، مورد توجه ورزشکاران قرار دارد.

top-10-sport-sunglasses-brands

4. Under Armour

این برند نیز عینک‌های ورزشی با دوام و سبک وزن تولید می‌کند که برای فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های تیمی مناسب است.

5. Rudy Project

تولید عینک‌های ورزشی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته دلیل محبوبیت این برند ایتالیایی است.

6. Smith Optics

این برند آمریکایی در زمینه تولید عینک‌هایی با لنزهای ضد بخار و ضد آب فعالیت می‌کند و عینک‌های ورزشی با کیفیت بالا و لنزهای مجهز به تکنولوژی Chromapop تولید می‌کند که برای دوچرخه‌سواری، اسکی و ورزش‌های آبی مناسب هستند.

7. Bolle

عینک‌های ورزشی این خانواده نیز با طراحی‌ مدرن و لنزهای با کیفیت بالا تولید شده‌اند که برای فعالیت‌های ورزشی مختلف مناسب هستند.

8. Julbo

این برند فرانسوی به دلیل تولید عینک‌های ورزشی با لنزهای با کیفیت و طراحی‌های مناسب برای کوهنوردی، دویدن و دوچرخه‌سواری مناسب هستند.

9. Tifosi

عینک‌های ورزشی این برند نیز با وجود کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارند و برای ورزش‌های مختلف از جمله دویدن، دوچرخه‌سواری و گلف مناسب هستند.

10. Maui Jim

این برند به دلیل تولید عینک‌های ورزشی با لنزهای با کیفیت بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته مانند PolarizedPlus2 شناخته شده است و عینک‌های این برند برای ورزش‌های آبی و فعالیت‌های در فضای باز مناسب است.

top-10-sport-sunglasses-brands

این برندها به دلیل کیفیت بالا، طراحی‌های مناسب و فناوری‌های پیشرفته، انتخاب‌های مناسبی برای انجام فعالیت‌های ورزشی هستند. شما می‌توانید با توجه به اینکه در چه رشته ورزشی فعالیت می‌کنید، از میان برندهای معرفی شده، عینک مناسب خود را انتخاب و لذت ورزش را دوچندان کنید.

اگر قصد خرید عینک ورزشی دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت کورداپتیک است. شما در این فروشگاه می‌توانید انواع عینک‌های ورزشی و همچنین عینک‌های آفتابی و… را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. این وبسایت به روزترین و حرفه‌ای‌ترین مدل‌های عینک را به شما ارائه می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *