آموزشی

راهنمای انتخاب فریم عینک مناسب براساس فرم صورت

هماهنگی عینک و صورت یعنی قاب‌هایی که بهترینِ شما را ارائه می‌دهند! وقتی صحبت از عینک به میان می‌آید، ایجاد یک دید واضح تنها یکی از چیزهایی است که انتخاب شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این وسیله یک اکسسوری ضروری است که می‌تواند ظاهر کلی شما را بهبود ببخشد و استایل شخصی‌تان را به نمایش بگذارد. یکی از عواملی که در انتخاب عینک قابل‌توجه است، فرم صورت شما است. با وجود سبک‌ها و مدل‌های متنوع فریم‌های عینک برای انتخاب، پاسخ به این پرسش که کدام عینک دقیقاً متناسب با چهره شما است، می‌تواند ویژگی‌های منحصربه‌فردتان را بیش‌ازپیش آشکار کند. مهم نیست صورت بیضی، گرد، قلبی، الماسی یا مربعی‌شکل داشته باشید؛ انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت به شما کمک خواهد کرد تا لذت یک انتخاب عالی برای چهرهٔ منحصربه‌فرد خود را تجربه کنید. در ادامه با انواع فرم صورت و بهترین فریم‌ها آشنا خواهید شد.

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

شکل صورت، بهترین راهنما برای انتخاب یک عینک مناسب است. بنابراین باید ابتدا بدانید که صورت شما در کدام دسته قرار میگیرد.

تشخیص فرم صورت با اندازه‌گیری دقیق

 

glasses-size

 

یک متر خیاطی و یک آینه، کمکتان خواهد کرد تا بتوانید شکل صورت خود را پیدا کنید. پس آموزش انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت را دنبال کنید و دست‌به‌کار شوید.

با اندازه‌گیری پیشانی خود در پهن‌ترین نقطه شروع کنید. در مرحله بعد، استخوان‌های گونه خود را اندازه بگیرید. متر را در نوک‌تیزترین قسمت گونه چپ، درست زیر گوشه بیرونی هر چشم قرار دهید و به‌موازات تا گونه سمت راست ادامه دهید؛ در آخرین مرحله خط فک را از نوک چانه تا زیر گوش در نقطه‌ای که فک شما به سمت بالا متمایل می‌شود، اندازه‌گیری کنید. این کار را در هر دو طرف انجام دهید و میانگین را یادداشت کنید. درنهایت طول صورت‌تان را از محل رویش مو تا نوک چانه اندازه بگیرید.

حالا وقت این است که اندازه‌ها را مقایسه کنید. اگر طول بیشتر باشد، پس شما یک صورت بیضی‌شکل دارید. طول و عرض یک صورت گرد تقریباً به‌اندازه یکدیگر است و در صورت قلبی‌شکل، پیشانی و گونه‌های پهن‌تر به همراه یک خط باریک فک قابل‌مشاهده است و درنهایت اگر حالت چهره شما مربعی باشد، همانند صورت‌های گرد، طول و عرض یکسان خواهید داشت، با این تفاوت که گوشه‌های تیزتری در چهره شما مشاهده می‌شود.

برای انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت از متخصصان این حوزه کمک بگیرید!

اگر تا این قسمت از آموزش انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت را دنبال کرده‌اید، به‌احتمال زیاد حالت چهره خود را تشخیص داده‌اید؛ اما اگر از روش‌های بالا هم نتوانستید فرم صورتتان را تشخیص دهید، از مشاورهایی کمک بگیرید که برای خرید عینک شما را راهنمایی می‌کنند. تجربه کاری این افراد و نگاه تخصصی‌شان باعث می‌شود تا با یک نگاه به شما حالت چهره شما را تشخیص و گزینه‌های متنوعی را به شما پیشنهاد دهند.

تکنولوژی؛ راه‌حلی آسان برای انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت

راحت‌ترین راه، استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی است که به شما کمک می‌کنند تا تنها با گرفتن یک عکس از چهره خود، شکل صورت‌تان را تشخیص دهید و درنهایت، اگر هیچ‌کدام از راه‌های ذکرشده برای شما قابل‌استفاده نبود، ویژگی‌هایی که در ادامه برای معرفی چهره‌های مختلف توضیح داده‌ایم را دنبال کنید تا عینک مناسب خود را پیدا کنید.

انواع فرم صورت از مربع تا بیضی: افشای رازهای انتخاب عینک برای هر شکل صورت

 

face-shape-for-glasses

 

فرم صورت بیضی‌شکل

اگر فرم صورت شما بیضی‌شکل است، خوش‌شانس هستید؛ چراکه شما فرم صورتی دارید که برای طیف وسیعی از فریم‌های عینک مناسب است. بیضی به‌عنوان متعادل‌ترین و همه‌کاره‌ترین شکل صورت در نظر گرفته می‌شود. انتخاب عینک مناسب برای فرم صورت بیضی شکل بسیار راحت‌تر از بقیه چهره‌ها به نظر می‌رسد چون برای حفظ تعادل طبیعی صورت خود تنها کافی است به‌دنبال فریم‌هایی باشید که به‌اندازه پهن‌ترین قسمت صورت شما باشد. قاب‌های مستطیلی یا قاب‌های ‌گربه‌ای برای صورت‌های بیضی بسیار مناسبند، زیرا ساختار و زاویه را به‌صورت شما اضافه می‌کنند. این نکته را فراموش نکنید که از فریم‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک دوری کنید، زیرا می‌توانند تعادل چهره شما را به هم بزنند.

 

فرم صورت مربعی‌شکل

اگر زوایای تیز و گونه‌های مشخصی دارید، احتمالاً صورت شما مربع است و انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت، همان چیزی است که نیاز دارید. انتخاب عینک مناسب برای فرم صورت مربعی شکل مهم است چون شما نیازمند عینکی هستید که بتواند همه توجه را به‌سمت مرکز صورت‌تان جلب کند. قاب‌هایی با منحنی‌های نرم، مدل‌های گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای بسیار مناسب هستند.

این استایل‌ها با افزودن انحنا، تعادلی هماهنگ با فرم صورت شما ایجاد می‌کنند. پس بهتر است به‌دنبال فریم‌هایی باشید که کمی پهن‌تر از پهن‌ترین قسمت صورتتان باشد تا به بیننده حس هارمونی را القا کنید. همچنین از فریم‌های مربع یا مستطیل خودداری کنید، زیرا می‌توانند زاویه‌داربودن صورت شما را برجسته‌تر کنند.

فرم صورت گرد یا دایره‌ای‌شکل

صورت‌های گرد دارای منحنی‌هایی بدون زوایای تیز هستند. قابی برای این فرم صورت ایده‌آل است که بتواند با ایجاد زاویه، گردی صورت را متعادل کند. منحنی‌های بیش از حد، چهره دایره‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و فریم‌های زاویه‌دار با لبه‌های تیز، مانند قاب‌های مستطیلی یا مربعی، با افزودن وضوح به خطوط صورت، معجزه می‌کنند. انتخاب عینک برای فرم صورت گرد یا دایره‌ای شکل به این صورت خواهد بود که قاب‌هایی با ساختارها یا اشکال هندسی یا مستطیلی با گوشه‌های تیز را موردتوجه قرار دهید. به‌دنبال فریم‌هایی باشید که پهن‌تر از قدشان باشند تا صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد.

فرم صورت لوزی (الماسی) شکل

 

face-shape-for-glasses

 

چهره‌های لوزی یا الماسی‌شکل با گونه‌های برجسته و پیشانی و چانه باریک‌تر مشخص می‌شوند. نکته کلیدی این است که فریم‌هایی را پیدا کنید که استخوان گونه‌های شما را برجسته و درعین‌حال زوایای صورت شما را نرم کند. فریم‌های بدون لبه یا نیمه، گزینه‌های بسیار خوبی هستند؛ زیرا با به‌حداقل‌رساندن عرض استخوان گونه توجه را به چشمان شما جلب می‌کنند. فریم‌های بیضی یا ‌گربه‌ای نیز می‌توانند به‌زیبایی، خطوط صورت شما را متعادل و تکمیل کنند. فراموش نکنید که در انتخاب عینک مناسب برای صورت لوزی (الماسی) شکل از فریم‌های باریک یا جعبه‌ای خودداری کنید، زیرا صورت شما را زاویه‌دارتر نشان می‌دهند.

فرم صورت قلبی‌شکل

چهره‌های قلبی، با پیشانی پهن و چانه باریک مشخص می‌شوند. برای متعادل‌کردن نسبت‌ها، فریم‌هایی را انتخاب کنید که به قسمت پایین صورت شما عرض اضافه می‌کنند. به‌سراغ فریم‌های سنگین پایین مانند قاب‌های فریم‌های پروانه‌ای بروید، زیرا توجه را از پیشانی دور و بر خط فک تأکید می‌کنند. سبک‌های با جزئیات یا همراه با تزئینات در نیمه پایین نیز می‌توانند به ایجاد ظاهری هماهنگ کمک کنند. پس برای انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت باید حتماً بدانید که فریم عینک مناسب برای فرم صورت قلبی شکل، قابی است که بتواند چانه شما را از آنچه هست، پهن‌تر نشان دهد.

 

فرم صورت مثلثی شکل

چهره‌های مثلثی درست برخلاف صورت‌های قلبی‌شکل هستند. درواقع فریم عینک متناسب با صورت مثلثی شکل، قابی است که بتواند توجه را به سمت بالا ببرد. فریم‌های گربه‌ای یا قاب‌هایی با جزئیات در نیمه بالایی برای صورت‌های مثلثی بسیار خوب عمل می‌کنند. این استایل‌ها به پیشانی عرض اضافه و نسبت‌ها را متعادل می‌کنند. برای کشیده‌تر نشان‌دادن صورت، قاب‌هایی را انتخاب کنید که قسمت بالایی گرد دارند و در امتداد قسمت پایینی از لبه‌های ضخیم، تزئینات یا رنگ‌های متضاد برخوردار هستند.

سخن پایانی

پیداکردن یک عینک عالی که در صورت شما ایجاد هارمونی کند، هنری است که ظاهر شما را متحول می‌کند و در‌نتیجه، اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد. با درک شکل صورت خود و درنظرگرفتن سبک‌های مناسب قاب، می‌توانید بهترین ویژگی‌های خود را برجسته و ظاهری هماهنگ ایجاد کنید. آموزش انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت، یک راهنما برای بهترشدن شما است! مهم نیست صورتی بیضی، مربع، گرد، لوزی (الماس)، قلبی‌شکل یا مثلثی داشته باشید، چون همیشه فریم‌هایی وجود دارند که برای شما طراحی شده‌اند؛ بنابراین، شکل منحصربه‌فرد صورت خود را بشناسید و دیدتان را با عینک‌هایی که واقعاً نشان‌دهنده شخصیت شما هستند، بهبود ببخشید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که هماهنگی میان عینک و صورت قرار است ویژگی‌های منحصربه‌فرد شما را برجسته کند و بهترینِ شما را به نمایش بگذارد.

 

منابع:

 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *