آموزشی

عینک آفتابی و مد: نقش عینک آفتابی در بهبود استایل شما

در گذشته، عینک‌های آفتابی فقط برای جلوگیری از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید به چشم‌ها، طراحی و عرضه می‌شدند و از تنوع بالایی برخوردار نبودند، اما در دنیای مدرن فشن، سال‌هاست که عینک آفتابی یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در استایل افراد شیک‌پوش ایفا می‌کند. این اکسسوری، متناسب با باورها، سبک پوشش، شخصیت و موقعیت اجتماعی افراد انتخاب می‌شود. اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که به نقش عینک آفتابی در استایل اهمیت می‌دهید، تا پایان همراه ما باشید.

نقش عینک آفتابی در استایل

باورتان می‌شود که روزگاری، عینک آفتابی اصلاً وجود نداشت؟ این اکسسوری بی‌نهایت جذاب، حدود قرن دوازدهم با هدف محافظت از چشم‌ها دربرابر تابش نور خورشید و همچنین برای پنهان‌کردن حالات صورت و چشم، توسط قاضی‌های دادگاه‌های باستانی، استفاده می‌شد، اما در اوایل دهه ۱۹۰۰ به‌عنوان یک عنصر اصلی، وارد دنیا مُد شد و ستارگان هالیوودی از این اکسسوری جذاب روی صورت خود استفاده می‌کردند. از آن زمان، روزبه‌روز جذابیت و تنوع این محصول بالا رفت و نقش عینک آفتابی در استایل، هرلحظه در دنیای فشن پررنگ‌تر شد. امروزه وجود طیف گسترده‌ای از مدل‌های عینک آفتابی باعث می‌شود تا افراد متناسب با لباس، فرم صورت، رنگ پوست، شخصیت اجتماعی، موقعیت شغلی و باورها و اصول خود، دست به انتخاب این اختراعِ چشم‌نواز بزنند. خوب است بدانید که انتخاب عینک آفتابی مناسب، می‌تواند چندین نقش در استایل شما ایفا کند:

 

sunglasses-for-the-men

 

پوشاندن عیوب صورت

چشم‌ها در هر صورتی زیبا هستند، اما بعضی افراد به آرایش چشم، اهمیت فراوانی می‌دهند و علاقه‌ای ندارند که بدون آرایش چشم‌هایشان در انظار عمومی حاضر شوند. عینک آفتابی به این دسته از افراد کمک می‌کند که به‌راحتی و بدون میکاپ چشم، در اجتماع حاضر شوند. همچنین این اکسسوری می‌تواند پف‌ چشم‌های خواب‌آلود یا گودی زیر چشم‌ها را بپوشاند و بیرون‌رفتن از خانه را برای شما راحت کند.

 

محافظت از چشم

اولیه‌ترین و تخصصی‌ترین ویژگی عینک آفتابی، محافظت از چشم‌ها در برابر تابش نور خورشید است. مجهزبودن عین آفتابی به این ویژگی باعث می‌شود که شما را از سرطان پوست پلک و آلودگی‌هایی مانند گردوغبار نیز حفظ کند. علاوه‌براین، عینک‌هایی با قابلیت UV می‌توانند از چشمان نازنین شما بر برابر نورهای مضر مانیتور محافظت کنند.

نقش عینک آفتابی در استایل و شخصیت فرد

هر عنصری که در استایل شما به کار می‌رود، بخشی از هویت شماست. جهان مُد و فشن، امروزه به اکسسوری‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و دست شما را در انتخاب انواع و اقسام فریم‌های عینک در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف باز می‌گذارد. درحقیقت شما با انتخاب فریم‌های متنوع موجود در بازار، می‌توانید استایلی کلاسیک، رسمی، کژوال، وینتیج، لوکس و… بسازید و هویت خود را ذیل آن تعریف کنید. طبیعی است که فردی با استایل کلاسیک و رسمی، از عینک‌هایی با رنگ‌های شارپ و جیغ و فریم‌های ترندی و خاص در موقعیت‌های کاری استفاده نمی‌کند؛ بنابراین نقش عینک آفتابی در استایل شما، به شخصیت و هویت شما نیز مربوط می‌شود و نمی‌توان تاثیر مهم این اکسسوری را بر شخصیت افراد، انکار کرد.

 

sunglasses-role-in-style

 

نقش زینتی عینک آفتابی

برخی از افراد، به نقش هویتی و محافظتی عینک آفتابی اهمیت نمی‌دهند و تنها از آن به‌عنوان یک اکسسوری تزئینی،‌ استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزو این دسته هستید، لازم است بدانید که انتخاب فریم متناسب با فرم و رنگ صورتتان، می‌تواند شما را در رسیدن به هدف‌تان کمک کند. البته گفتنی است که حتی اگر عینک آفتابی را فقط یک اکسسوری زینتی می‌دانید نیز حتماً هنگام خرید، به جنس شیشه آن دقت کنید تا در درازمدت اثرات مخربی روی سلامت چشمان شما نگذارد.

 

افزایش اعتمادبه‌‌نفس با عینک آفتابی

نوع پوشش و انتخاب لوازم جانبی مانند عینک آفتابی در استایل، می‌تواند اطمینان و اعتمادبه‌نفسی به شما بدهد که روابط اجتماعی خود را بهتر مدیریت کنید! این اکسسوری بی‌نظیر به افراد کمک می‌کند که چشمان خود را مخفی نگه‌دارند، اما خودشان دیدِ واضح، سریع و راحت‌تری نسبت به اطراف داشته باشند. همین حس قدرت، اعتمادبه‌نفس طرفداران عینک آفتابی را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از این اکسسوری، نشانگر این است که شما با مد روز همراه هستید و استایل خود را طبق الگوهای مدرن فشن تنظیم می کنید. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که عینک آفتابی، شما را مجهز به حس بی‌نظیری به نام اعتمادبه‌نفس کند.

 

افزایش جذابیت

به‌نظر اغلب مردم، افرادی که از عینک آفتابی استفاده می‌کنند جذاب‌تر از دیگران به‌نظر می‌رسند؛ بنابراین نقش عینک آفتابی در استایل، محدود به امکانات درمانی و محافظتی آن نمی‌شود و یکی از اساسی‌ترین اکسسوری‌هایی است که می‌توان برای افزایش جذابیت، به استایل خود افزود. عینک آفتابی چهره افرد را مصمم‌تر نشان می‌دهد و حسی مرموز و رازآلود به استایل و شخصیت هر فرد اضافه می‌کند. همچنین نقش عینک آفتابی در پوشش، به‌حدی قوی و اثرگذار است که می‌تواند چهره افراد را باهوش‌تر نشان دهد. کافی است به لحظه‌ای که افراد شیک‌پوش، عینک آفتابی را روی چشمان خود می‌گذارند، دقت کنید. حتی با یک نگاه، متوجه میزان افزایش جذابیت آن‌ها خواهید شد!

 

sunglasses-style

 

نقش عینک آفتابی در استایل مردانه

به‌طور خاص، مردان علاقه بسیاری به مرموز‌بودن چهره و جدی‌بودن صورت خود دارند. پررنگ‌ترین نقش عینک آفتابی مردانه در استایل مردان، همین نقش است. کافی است آقایان خوشتیپ، عینک آفتابی مناسب با روحیات و لباس‌های خود انتخاب کنند تا چندین برابر به جذابیت استایل آن‌ها افزوده شود. این اکسسوری با ایجاد تقارن در اجزای صورت، چهره‌ای مصمم و جدی را برای شما رقم می‌زند. استفاده از عینک کلاسیک با کت‌وشلوار، فریم‌های مدل‌ اسپرت برای تیپ‌های ورزشی و مدل‌های کژوال برای استفاده روزمره، انتخابی هوشمندانه برای آقایان است.

 

نقش عینک آفتابی در استایل زنانه

در جهان فشن، اغلب خانم‌ها بیش از آقایان به استفاده از اکسسوری‌ها علاقه‌مند هستند. عینک آفتابی زنانه اثر فراوانی روی زیبایی چشم‌گیر صورت و شکیل‌شدن استایل بانوان می‌گذارد. کافی است که رنگ و مدل فریم عینک  و رنگ و جنس شیشه آن را متناسب با خود انتخاب کنید تا معجزه اتفاق بیفتد! تنوع بی‌نظیر عینک‌های زنانه و جزئیاتی (مانند نگین، خط‌وخطوط زینتی و اکلیل) که به فریم‌ این عینک‌ها اضافه می‌شود، می‌تواند دست شما را در انتخاب یک اکسسوری ترند و فوق‌العاده باز بگذارد. به لباس‌های خود دقت کنید و یک عینک آفتابی متناسب با رنگ پوست، فرم صورت و سبک پوشش خود انتخاب کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را بر بالارفتن جذابیت خود مشاهده کنید.

 

به چه نکاتی در هنگام خرید عینک باید توجه کنیم؟

موقع خرید عینک آفتابی، لازم است به چند فاکتور مهم دقت کنید تا با انتخاب درست، تاثیر بی‌نظیر این عنصر را در استایل خود ببینید:

  1. فرم صورت: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب عینک آفتابی، فرم صورت است. برای مثال صورت‌های گرد، نیاز به عینک‌های مربعی و مستطیلی دارند. صورت‌های بیضی‌شکل با فریم‌های پهن و کوچک زیبا می‌شوند. صورت‌های مستطیلی با فریم‌های بلند و صورت‌های مثلثی با فریم‌های گربه‌ای شکل جذاب‌تری پیدا می‌کنند. همچنین صورت‌های مربعی نیز با فریم‌های بیضی و گرد، به تعادل می‌رسند.
  2. رنگ پوست: رنگ گرم و سرد پوست، تعیین می‌کند که شما از چه رنگ فریم و شیشه‌ای برای استایل خود استفاده کنید. افراد با رنگ پوست گرم بهتر است از فریم‌های بژ، طلایی،‌ قهوه‌ای، صورتی، زرد، سبز و قرمز استفاده کنند. پوست‌های تناژ سرد نیز بهتر است از فریم‌های آبی، طوسی، بنفش و خاکستری استفاده کنند. فریم‌های سفید، مشکی، پلنگی و رنگارنگ برای اغلب پوست‌ها مناسب است.
  3. موقعیت اجتماعی: یک فاکتور مهم در استایل این است که بدانید هر اکسسوری را متناسب با چه موقعیت و مراسمی استفاده می‌کنید. پیشنهاد می‌شود که از عینک‌های ترندی و رنگ‌های جیغ برای مراسم‌های رسمی استفاده نکنید و به‌جایش از نمونه‌های تیره و کلاسیک بهره ببرید. برای گردش‌ها و مهمانی‌های دوستانه در فضای باز، دستتان در انتخاب باز است و می‌توانید متناسب با پوشش راحتی خود، عینک آفتابی مخصوصتان را بر چشم بزنید.
  4. ست‌کردن با سبک لباس: به این موضوع دقت کنید که لباس‌هایی که به تن دارید، چه سبک و رنگی دارند. رنگ فریمی را انتخاب کنید که با اغلب لباس‌های شما همخوانی داشته باشد. اگر سبک پوشش وینتیج دارید، یک عینک چوبی می‌تواند روحی تازه به استایلتان ببخشید. اگر اغلب لباس‌های داخل کمد شما کژوال و راحتی است، از عینک‌های اسپرت و کلاسیک غافل نشوید و اگر اهل طبیعت‌گردی و کمپینگ هستید، عینکی با رنگ شاد و مکمل انتخاب کنید تا از جلوه زیبای رنگی آن لذت ببرید.

فراموش نکنید که دنیای رنگارنگ فشن، به شما امکان استفاده از هر ترکیبی را می‌دهد، اما رعایت این فاکتورها، می‌تواند به شما در ساخت استایلی حرفه‌ای و گیرا کمک کند.

 

سخن پایانی

با تاثیر چشم‌گیر عینک آفتابی بر روی جذابیت استایل آشنا شدید. همچنین از فاکتورهای مهمی که باید پیش از خرید این اکسسوری مهم بدانید، اطلاعاتی کسب کردید. از این لحظه با آگاهی کامل از نقش عینک آفتابی بر استایل خود، می‌توانید انقلابی در پوششتان به‌پا کنید و تبدیل به یکی از شیک‌پوش‌ترین افراد حاضر در جمع‌ها شوید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *