آموزشی

تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

عینک‌های آفتابی علاوه‌ براینکه برای محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید بسیار ضروری هستند، در افزایش زیبایی و تغییر استایل افراد نیز بسیار مؤثرند. ممکن است زمان انتخاب عینک آفتابی این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه چیست؟ اگر شما هم در تشخیص و انتخاب عینک و تفاوت مردانه و زنانه‌بودن آن مشکل دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید تفاوت‌های آن‌ها را راحت‌تر تشخیص دهید و راحت‌تر عینک مناسب با چهره‌تان را انتخاب کنید.

 

 

بررسی ویژگی‌ها و تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

ممکن است تشخیص عینک‌های دودی زنانه از مردانه، به‌ ظاهر ساده بیاید؛ اما بیشتر افراد در تشخیص این تفاوت‌ها مشکل دارند. معمولأ عدسی عینک‌ها در هر دو مدل مردانه و زنانه یکسان هستند و تفاوت‌های اصلی به طراحی، نوع تزئینات و رنگ عینک‌ها برمی‌گردند.

در عینک‌های آفتابی زنانه، متناسب با ظرافت چهره بانوان، دسته عینک‏ها معمولأ با تزئینات بیشتری همراه است، درحالی‌که فریم عینک‌های مردانه، بیشتر ساده هستند و نقش و نگار کمتری دارند. البته برخی از عینک‌های مردانه دارای فریم‌هایی با تزئینات مخصوصی هستند که بتوانند آن‌ها را متناسب با استایلشان، ست کنند.

آشنایی با ویژگی‌‌های عینک آفتابی زنانه

 

women-sunglasses

 

برای اینکه بتوانید دقیقاً تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه را متوجه شوید، هر بخشی از عینک زنانه را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

  • نوع فریم و دسته

عینک‌های زنانه معمولأ فریم‌های بزرگ‌تری نسبت به عینک‌های آفتابی مردانه دارند. البته در این مورد استثنا هم وجود دارد و عینک‌های با فریم‌ ظریف‌تر نیز برای آقایان علاقه‌مند به فریم‌های ظریف وجود دارند. در عینک‌های با فریم‌ کوچک ممکن است دسته‌ها پهن باشند.

یکی از دلایلی که باعث طراحی عینک‌های زنانه به‌صورت پهن شده است، صورت ظریف بانوان است که با عینک‌های پهن، زیبایی صورت‌های ظریف دوچندان می‌شوند.

  • طراحی دسته عینک‌های زنانه

در عینک‌های زنانه از خطوط منحنی بر روی فریم تا نزدیک دسته‌ها استفاده می‌شود که این نوع طراحی، زیبایی عینک‌های زنانه را بیشتر نشان می‌دهد. به‌همین‌دلیل، بیشتر طراحان عینک‌های آفتابی زنانه در تلاش هستند تا با ایجاد خطوط و انحنا بتوانند زیبایی صورت بانوان را با عینک آفتابی برجسته‌تر کنند. دسته عینک‌های زنانه در گذشته بیشتر پلاستیکی بود؛ اما امروزه برندهای معروفی مانند Ray-Ban اقدام به ساخت عینک‎های آفتابی زنانه با دسته فلزی کرده‎اند.

  • رنگ عینک‌های زنانه

یکی دیگر از چند تفاوت عینک دودی مردانه و زنانه، تفاوت در رنگ عینک است. رنگ عینک در مدل‌های مردانه بیشتر شامل رنگ‌های کلاسیک و رسمی مانند قهوه‌ای، مشکی و طوسی است. در عینک آفتابی زنانه علاوه‌بر رنگ تیره، از رنگ روشن مانند صورتی، آبی، سفید و شیری نیز استفاده می‎شود.

 

آشنایی با ویژگی‌های عینک آفتابی مردانه

 

men-sunglasses

 

اگر می‌خواهید یک عینک مردانه شیک بخرید باید با ویژگی‌های این عینک‌ها آشنا باشید:

  • نوع فریم و دسته

یکی از راه‌های تشخیص تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه، در پهن‌بودن پل عینک آفتابی مردانه نسبت به عینک آفتابی زنانه است. در گذشته فریم عینک آفتابی مردانه بیشتر از جنس فلز بود و پلاستیک در آن‌ استفاده نمی‌شد. امروزه در دسته و فریم عینک مردانه، فلز، پلاستیک و چوب نیز استفاده می‌شود.

  • طراحی دسته عینک‌ مردانه

برخلاف عینک آفتابی زنانه، دسته عینک‌های آفتابی مردانه معمولأ ساده و خالی از نقش است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، در عینک آفتابی زنانه انحنا و خمیدگی دسته وجود دارد که این انحنا و خطوط در عینک‌های مردانه دیده نمی‎شوند. دسته عینک در مدل‌های مردانه بلندتر از دسته مدل‌های زنانه است.

  • رنگ عینک‌های آفتابی مردانه

در گذشته عینک‌های مردانه بیشتر با رنگ‌های‌ مشکی، خاکستری و قهوه‌ای تولید می‌شدند؛ اما امروزه بسیاری از برندهای مطرح عینک‌‌سازی اقدام به طراحی عینک با رنگ‌های سفید، آبی و سبز برای عینک آفتابی مردانه کرده‌اند که به‌واسطه آن آقایان بتوانند رنگ عینکشان را مطابق با استایل و لباسشان انتخاب کنند.

بررسی شیشه و تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

فرق عینک آفتابی مردانه و زنانه را از شیشه به‌کاررفته در عینک هم می‌توان فهمید. در عینک آفتابی زنانه از رنگ‌های فانتزی استفاده می‌شود؛ اما رنگ شیشه عینک آفتابی مردانه به استاندارد استایل آقایان نزدیک‌تر است. در دسته عینک زنانه ممکن است رنگ پلنگی، اکلیلی، خال‌خالی و غیره دیده شود. در حالی‌که دسته عینک آفتابی مردانه فاقد رنگ و طرح‌های شلوغ است. تفاوت‌های کلی بین عینک آفتابی مردانه و زنانه در جدول زیر آمده است:

مشخصات و ویژگی‌ها عینک دودی زنانه عینک دودی مردانه
فریم فریم عریض، پهن و بیشتر از جنس پلاستیک است. فریم نسبت‌ به عینک آفتابی زنانه باریک‌تر و جنس آن بیشتر از فلز است.
رنگ فریم رنگ روشن، شاد و پاستیلی با طرح‌های بربری، چهارخانه، خال‌خالی، پلنگی مخصوص عینک آفتابی زنانه است. رنگ تیره و خنثی بیشتر استفاده شده است.
ظاهر متناسب با چهره ظاهر پهن آن ظرافت صورت زنانه را بیشتر به رخ می‌کشد. ظاهر آن، چهره را مردانه‌تر و خشن‌تر نشان می‌دهد.
شکل شیشه عینک مربع، بیضی، شش‌ضلعی، گرد، گربه‌ای، خلبانی، نیم‌فریم و بدون فریم ساخته ‌می‌شود. مستطیل، گرد، خلبانی، رترو، ویفرر، بیضی، نیمه ریملس ساخته می‌شود.
جنس قاب بیشتر از جنس پلاستیک است. بیشتر از جنس فلز است.
برند‌های موجود در بازار گوچی، ریبن، ولنتی، دیور، جورجیو و اوکلی. اشتوک، ریبن، مارتینی، اوکلی، رودن، زنیت و پلیس

 

بررسی عینک آفتابی اسپرت مناسب برای مردان و زنان

 

sunglasses-for-men-and-women

 

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند عینک را مناسب مدل صورت و چهره خود انتخاب کنند و توجه ‌به تناسب برایشان مهم‌تر نوع و مدل است. برای این افراد، عینک اسپرت بهترین گزینه برای انتخاب است. عینک unisex یا همان عینک آفتابی اسپرت، مناسب هر دو جنسیت خانم و آقا است و تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه در این مدل‌ها مطرح نیست.

در ساخت عینک اسپرت، هر دو ویژگی مدل‌های زنانه و مردانه به کار رفته است. در فریم عینک اسپرت انحنای جزئی وجود دارد که هم قابل استفاده برای زنان و هم برای مردان است. رنگ استفاده شده در عینک اسپرت بیشتر رنگ خنثی است که هر دو گروه زنان و مردان بتوانند از آن استفاده کنند. البته برای انتخاب عینک اسپرت باید به فرم صورت حتما دقت شود و عینک متناسب با فرم صورتتان را باید بخرید.

معرفی انواع فرم صورت برای خرید عینک آفتابی مناسب

در انتخاب عینک تنها دانستن جنسیت و فرق عینک دودی مردانه و زنانه کافی نیست. برای انتخاب یک عینک مناسب و ایده‌آل، هر فرد بهتر است با انواع فرم صورت و عینک متناسب با هر فرم چهره نیز  آشنا باشد.

 

سخن پایانی

امروزه استفاده از عینک آفتابی، محدودیت جنسیتی ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی و با توجه به علاقه و با داشتن اطلاعاتی از تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه و شناخت عینک اسپرت، عینک آفتابی متناسب با چهره و فرم صورت خود را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید علاوه‌بر حفظ سلامت چشمان خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید، همیشه شیک و خاص به نظر برسید.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *