آموزشی

عینک مناسب برای بینی بزرگ

glasses-for-big-noses-cover

انتخاب یک عینک مناسب و زیبا، فقط به انتخاب فریم‌های مد روز یا رنگ‌های محبوب خلاصه نمی‌شود. عینک، بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید در زیبایی صورت اثرگذار است؛ بنابراین باید هنگام انتخاب مدل آن، به اندازه اجزای صورت مانند بینی و شکل صورت خود دقت کنید. همه افراد که بینی بی‌عیب‌ونقص ندارند و همه هم قرار نیست عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهند! پس انتخاب عینک مناسب برای بینی بزرگ، کمی چالش‌برانگیز است. با وجود این، با رعایت چند نکته مانند شکل، اندازه و رنگ فریم، می‌توان عینک مناسب و زیبایی را انتخاب کرد که بینی را کوچک‌تر نشان دهد. در این مقاله نحوه انتخاب یک عینک برای بینی‌‌های بزرگ را توضیح می‌دهیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

glasses-for-big-noses

نکات مهم خرید عینک مناسب برای بینی بزرگ

با درنظرگرفتن چند نکته مهم هنگام خرید عینک مناسب برای بینی بزرگ، می‌توانید عینک متناسب با فرم و اجزای صورت خود را پیدا کنید.

فرم صورت خود را مشخص کنید

تعیین فرم صورت، اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه برای دانستن این نکته است که کدام سبک برای شما مناسب است. به‌طورکلی فرم‌های صورت به ۶ دسته تقسیم می‌شوند:

  • گرد؛
  • مربع؛
  • قلبی؛
  • الماس؛
  • مثلث؛
  • بیضی.

فرم صورت شما، نوع عینکی که باید استفاده کنید را مشخص می‌کند. یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده، فرم ابروهاست. فریم‌های ضخیم‌تر عینک، برای افرادی که ابروهای نازک دارند، بهتر است.

فریم‌های بزرگ‌تر را امتحان کنید

اندازه فریم عینک از دیگر عوامل مهم و اثرگذار است. افرادی که صورت کوچک‌تری دارند باید فریم‌های کوچک‌تر را انتخاب کنند و ازطرف‌دیگر، افرادی که صورت بزرگ دارند، بهتر است فریم‌های بزرگ‌تر را بخرند تا صورتشان کشیده‌تر به نظر برسد.

قاب‌های پررنگ و رنگارنگ را انتخاب کنید

فریم‌های رنگارنگ برای بینی‌های بزرگ،  بهتر هستند. رنگ‌های ختثی، توجه‌ها را به سمت بینی می‌برند و باعث می‌شوند که بینی بزرگ‌تر به نظر برسد.

پل عینک‌ مناسب را پیدا کنید

glasses-for-big-noses

انتخاب پل عینک مناسب برای بینی بزرگ، یکی از کارهایی است که باید برای کوچک‌تر نشان‌دادن بینی انجام دهید. بهترین راه برای یافتن نوع مناسب آن، امتحان‌کردن انواع مختلف پل عینک‌ در فروشگاه است. پل عینک‌های شکل سوراخ کلید، پل عینک‌های رنگی یا تیره، پل عینک‌های پایین و پل عینک‌های پهن برای بینی‌های بزرگ مناسب‌تر هستند.

رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست شما باشند

گام بعدی پس از شناسایی شکل صورت، انتخاب رنگ فریم است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با پوست شما باشند. برای مثال اگر رنگ پوست شما سرد است، رنگ‌هایی مانند مشکی، خاکستری و آبی را انتخاب کنید. اگر رنگ پوست گرمی دارید، رنگ‌های گرم مانند برنزه، صورتی و قرمز‌‌ بهتر است. برای کوچک نشان‌دادن بینی بزرگ، از رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای تیره و خاکستری باید استفاده کنید.

سبک زندگی خود را مدنظر قرار دهید

هر فردی سبک زندگی خاص خودش را دارد و شما هم قبل‌از انتخاب فریم عینک مناسب برای بینی بزرگ باید این مورد را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر اهل ورزش هستید، باید به‌دنبال فریم‌هایی متناسب با بینی بزرگ و مستحکم باشید تا هنگام ورزش آسیبی به آن نرسد. اگر از عینک خود اغلب در جلسات کاری استفاده می‌کنید، باید یک فریم شیک با زوایای مختلف را انتخاب کنید تا هم بینی بزرگ کمتر به چشم بیاید و هم مناسب استفاده روزانه باشد.

به اندازه فریم دقت داشته باشید

اندازه فریم عینک باید استاندارد و به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا فاصله آن از بینی زیاد باشد و بینی را کوچک‌تر نشان دهد.

glasses-for-big-noses

پیدا‌کردن عینک طبی مناسب برای بینی بزرگ

انتخاب عینک طبی مناسب برای بسیاری از افراد، کار دشواری است؛ زیرا از عینک‌های طبی به‌طور مداوم در طول شبانه‌روز استفاده می‌کنند؛ بنابراین مهم است که بهترین نوع آن را بخرند تا بینی بزرگ، کمتر جلوه کند و تناسب چهره بیشتر شود. اگر عینک می‌زنید، با رعایت‌کردن نکات زیر می‌توانید عینک طبی مناسب خود را پیدا کنید:

  • اندازه عینک را در نظر بگیرید: عینک باید به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا عدسی‌ها تمام میدان دید شما را پوشش دهند؛ اما نباید آنقدر بزرگ باشند که روی صورت شما سنگینی کنند.
  • به شکل عینک توجه کنید: عینک طبی باید متناسب با شکل صورت شما باشد. برای مثال اگر صورت شما گرد است، عینک‌هایی با فریم زاویه‌دار برایتان مناسب هستند.
  • رنگ عینک را با دقت انتخاب کنید: رنگ عینک باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

انواع عینک طبی مناسب بینی بزرگ

در این بخش به چند مدل از عینک‌های طبی که مناسب بینی بزرگ هستند اشاره می‌کنیم تا انتخاب، آسان شود.

عینک طبی با فریم مربعی یا مستطیلی

به‌دلیل اینکه عرض عدسی‌های این عینک‌ها بیشتر است، توجه را از بینی دور می‌کنند و باعث می‌شوند که بینی کوچک‌تر به نظر برسد.

عینک طبی با فریم زاویه‌دار

با استفاده از این نوع عینک‌های طبی، به‌دلیل لبه‌های زاویه‌دار عینک، بینی کوچک‌تر و ظریف‌تر به ‌نظر می‌رسد.

عینک طبی با فریم پهن

این عینک‌ها باعث می‌شوند که بینی بزرگ، کمتر به چشم بیاید؛ چراکه عرض عینک زیاد است و توجه را از بینی دور می‌کند.

عینک طبی با فریم تیره یا رنگی

فریم‌های تیره یا رنگی توجه را از بینی دور می‌کنند و باعث می‌شوند که کوچک‌تر به ‌نظر برسد.

بهترین شکل‌ قاب عینک برای بینی بزرگ

نوع قاب در انتخاب عینک مناسب برای بینی بزرگ، تأثیر زیادی دارد. با دانستن اینکه چه مدل از قاب برای بینی مناسب است، انتخاب راحت‌تر خواهید شد.

قاب‌های مربعی

این مدل از قاب، هرگز از مد نمی‌افتند. اگر صورت گرد، الماسی یا بیضی‌شکل دارید، بهتر است که از این مدل قاب استفاده کنید؛ زیرا بینی شما را صاف‌تر نشان می‌دهد و زوایای آن، شکل گرد صورت را صاف می‌کند.

قاب‌های مستطیلی

این مدل محبوب به‌دلیل شکل کشیده خود، می‌تواند به صورت شما طول و ظرافت بیشتری بدهد. اگر صورت گرد، الماسی مانند یا بیضی دارید، این مدل به کوچک‌تر نشان‌دادن بینی شما کمک می‌کند.

glasses-for-big-noses

قاب‌های چشم گربه‌ای

این قاب‌ها با لبه‌های تیز در بالا و گرد در پایین، ظرافت صورت شما را بیشتر و کمک می‌کنند تا بینی شما کوچک‌تر نشان داده شود.

چگونه با بینی بزرگ از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

هنگام انتخاب عینک آفتابی مناسب برای بینی بزرگ، باید آن را با فرم صورت مطابقت دهید. برای مثال، اگر صورت شما گرد است بهتر است عینک‌ آفتابی با فریم‌های زاویه‌دار را انتخاب کنید تا صورت شما کشیده‌تر نشان داده شود. اگر فرم صورت شما مربعی‌شکل است، عینک‌های گرد جلوه بهتری خواهند داشت. به‌طورکلی باید به‌دنبال یک عینک آفتابی باشید که از نظر سبک و راحتی برای شما مناسب باشد و به‌خوبی روی صورتتان قرار بگیرد. در ادامه به نکاتی که باید هنگام خرید عینک آفتابی برای بینی بزرگ توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

به‌سراغ قاب‌های عریض بروید

هرچه فریم عینک آفتابی پهن‌تر باشد، بهتر است؛ زیرا عینک‌های بزرگ‌تر توجه را از بینی به‌سمت عینک می‌برند.

رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید

داشتن یک فریم تیره مانند قهوه‌ای تیره یا مشکی باعث می‌شود که  برجستگی بینی کمتر دیده شود.

فریم‌های چهارگوش یا گربه‌ای را امتحان کنید

فریم‌های گرد، بینی را بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهند. فریم‌های مربعی یا گربه‌ای را امتحان کنید؛ زیرا جلوه صورت را بیشتر می‌کنند.

از اکسسوری‌های اضافه استفاده کنید

استفاده از اکسسوری‌های مختلفی مانند بند عینک یا موارد دیگر می‌توانند جلوه عینک را بیشتر کنند.

عینک‌هایی با پل پایین را انتخاب کنید

پل عینک‌های پایین باعث می‌شوند که بینی کوچک‌تر به ‌نظر برسد. دلیل آن این است که بینی به‌طور طبیعی در زیر پل عینک قرار می‌گیرد و کمتر به چشم می‌آید.

چگونه عینک نامناسب را تشخیص دهیم؟

عینک نامناسب باعث بروز مشکلاتی از جمله سردرد و مختل‌کردن دید در افراد می‌شود و انجام کارهای روزمره را مشکل می‌کند. در ادامه علائمی را که نشان می‌دهند عینک شما نامناسب است، بررسی می‌کنیم.

لغزش عینک روی صورت

اگر فریم عینک برای صورت شما خیلی باریک و گشاد باشد، عینک روی صورتتان مدام تکان می‌خورد.

باعث بروز علائم قرمز روی پوست می‌شود

اگر فریم عینکی که به‌تازگی خریداری کرده‌اید، بینی شما را تحریک می‌کند و باعث ایجاد علائم قرمزی روی پوست شما می‌شود، احتمالاً خیلی سفت است. می‌توانید از فریم‌هایی با پدهای بینی قابل‌تنظیم استفاده کنید.

سردرد‌های مداوم

اگر بعداز استفاده از عینک دچار سردرد می‌شوید، عینک ممکن است برایتان مناسب نباشد. سردرد، نشانه فشار بیش‌از‌حد روی چشم‌ها یا عدم تطابق عدسی‌ها با عینک است.

خستگی چشم

اگر بعداز استفاده از عینک در چشم‌های خود احساس خستگی می‌کنید، ممکن است عینک نامناسبی را انتخاب کرده باشید.

تاری دید و دوبینی

اگر بعداز استفاده از عینک دچار تاری دید یا دید دوگانه می‌شوید، می‌تواند نشانه وجود مشکل در عینک باشد که باید بررسی شود.

درد در ناحیه بینی یا گوش

اگر پس از استفاده از عینک دچار درد در بینی یا گوش می‌شوید، عینک شما نامناسب است و این به‌‌خاطر فشار بیش‌از‌حد روی بینی و گوش است.

سخن پایانی

عینک مناسب برای بینی بزرگ، فریم‌های پهن و بزرگ با رنگ‌های تیره و عدسی‌های پهن و کشیده دارد تا بینی کوچک‌تر به ‌نظر برسد و زیبایی چهره افراد دوچندان شود. هنگام انتخاب و خرید عینک مناسب، به فرم صورت، نوع فریم، رنگ قاب و پل عینک توجه داشته باشید تا بهترین مدل را پیدا کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *